torsdag21 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Simone Margulies blev vd på Hemköp och Tempo 2020. Hon lämnade då rollen som vice vd på Dagab och har sedan tidigare arbetat i olika roller inom Ica Sverige.

Foto: Rebecka Rynefelt

Vd:n om Hemköps vändning: ”Ett kvitto på att vi gör rätt”

Efter rekordåret 2021 levererade Hemköp och Tempo ett svalare bokslut i fjol. Men nu växer kedjorna mer än marknaden igen – utanför lågprissegmentet. "Man har lärt sig att förutsättningarna är ombytliga", säger vd Simone Margulies i en stor intervju.

Publicerad: 28 augusti 2023, 07:14

Isidor Beslic

isidor.beslic@bonniernews.se

Hemköp och Tempos bokslut över 2022 vittnade om en svalare utveckling för kedjorna jämfört med det ekonomiskt framgångsrika 2021.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HemköpAxfoodSimone Margulies

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev