Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Vd:ns favoritdrink breddar dryckesutbudet – och driver trafik till Coop-butiken: ”Har blivit den nya whiskeyn”

Publicerad: 19 oktober 2022, 11:49

Foto: Getty Images

Att kanelbullens dag firas i många dagligvarubutiker är känt sedan länge. På Coop i Dalsjöfors uppmärksammas även den populära drinken Gin och tonic. I dag har drinken en egen dag. ”Gin har blivit den nya whiskyn, säger konsumentföreningens vd Magnus Kellden till Borås tidning.

Ämnen i artikeln:

Coop Sverige

Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se


LÄS OCKSÅ: Succé för temadagar – butikernas tips för att öka försäljningen: ”Gå all in”

Efter kanelbullens och räkmackans dag infaller i dag den internationella dagen för drinken Gin och tonic. På Coop i Dalsjöfors finns ett digert utbud av den alkoholfria drycken tonic som är en av de två beståndsdelarna i drinken. Tonicflaskorna kommer i en mängd utseenden och smaksättningar och som mest har det funnits 145 tonic- och mixersorter i hyllan på Coop-butiken. 

– Rabarber är väldigt populärt, men det är inget för mig. Jag föredrar gurka, säger Magnus Kellden till Borås tidning.  

Som vd för Konsumentföreningen Coop Dalsjöfors har Magnus Kellden haft möjlighet att påverka butikens utbud. Därför syns hans fäbless för drinken Gin och tonic i butikens dryckeshylla. Många av Tonic-flaskorna i Coop-butiken är tillverkade i Sverige. 

– Gin har blivit den nya whiskyn, kan man säga. Många köper kanske tjugo, trettio flaskor, säger Magnus Kellden som använder det digra dryckessortimentet för att driva trafik till butiken. 

Coop Dalsjöfors är en av Coops minsta konsumentföreningar. 

LÄS OCKSÅ: Bageribossen bullar upp i Bålsta: ”Det är ett enormt intresse”

 

 

 

 

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev