onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Vässade kampanjer och klipp ska ta butikerna genom fattigmånaden

Publicerad: 12 januari 2023, 09:23

Markus Olofsson, handlare Ica Supermarket Öjebyn.

Foto: Ica Supermarket Öjebyn.

Minskad köpkraft och förändrade köpbeteenden får butiker att skruva på sina erbjudanden. Ica Supermarket Öjeby driver trafik genom en "Tio-kronors-vecka". "Januari är en tuff tid för många", säger handlare Markus Olofsson.

Ämnen i artikeln:

Ica SupermarketWillys

Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se


Januari 2023 beskrivs som den värsta "fattigmånaden" på decennier. Butikerna som Dagligvarunytt har talat med möter konsumenternas minskade köpkraft med klipphyllor, tio-kronors-vecka och en mer aktiv kommunikation.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev