Försäljning
Vässade kampanjer och klipp ska ta butikerna genom fattigmånaden
Publicerad: 12 januari 2023, 09:23
Markus Olofsson, handlare Ica Supermarket Öjebyn.
Foto: Ica Supermarket Öjebyn.
Minskad köpkraft och förändrade köpbeteenden får butiker att skruva på sina erbjudanden. Ica Supermarket Öjeby driver trafik genom en "Tio-kronors-vecka". "Januari är en tuff tid för många", säger handlare Markus Olofsson.
Januari 2023 beskrivs som den värsta "fattigmånaden" på decennier. Butikerna som Dagligvarunytt har talat med möter konsumenternas minskade köpkraft med klipphyllor, tio-kronors-vecka och en mer aktiv kommunikation.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.