Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Varor kan ta slut när allt fler kunder handlar på kampanj: ”En utmaning”

Publicerad: 24 augusti 2022, 10:58

Att fler kunder handlar kampanjvaror bekräftas av flera dagligvarukedjor.

Montage: Andreas Dyrberg Skog

Att fler kunder handlar kampanjvaror bekräftas av flera dagligvarukedjor. Men det är för tidigt att dra slutsatser om varför. ”Det kan bero på inflation och prishöjningar, men också på typ av kampanj, säger Hemköps presschef Jenny Pedersén.


Ämnen i artikeln:

CoopIca SverigeIca KvantumIca MaxiIca NäraIca SupermarketAxfoodHemköpWillysLidl

Av kedjorna som Dagligvarunytt varit i kontakt med är det endast Hemköp som delar med sig av sin statistik över kampanjandelen av total försäljning. Kedjans kampanjandel har varit högre under

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev