Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Uppstickarens revansch – efter två historiska månader: ”Skönt med hög tillväxt”

Publicerad: 26 maj 2021, 11:49

Matrebellerna tog revansch i april – efter bakslagen i februari och mars. Matvärlden Vällingby i Stockholm är en av butikerna i kedjan.

Foto: Pontus Edman

Två månader i rad av historisk negativ säljtillväxt. Men april innebar rejäl revansch för Matrebellerna. ”Väldigt skönt”, säger talespersonen Andreas Rosensparr.


Dagligvarunytt avslöjade 15 mars att Matrebellerna tvingades att redovisa lägre jämförbar försäljning i februari – efter 135 månader i rad av oavbruten tillväxt sedan den formella starten ihop med Bergendahls

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.