måndag25 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Uppstickarens revansch – efter två historiska månader: ”Skönt med hög tillväxt”

Publicerad: 26 maj 2021, 11:49

Matrebellerna tog revansch i april – efter bakslagen i februari och mars. Matvärlden Vällingby i Stockholm är en av butikerna i kedjan.

Foto: Pontus Edman

Två månader i rad av historisk negativ säljtillväxt. Men april innebar rejäl revansch för Matrebellerna. ”Väldigt skönt”, säger talespersonen Andreas Rosensparr.


Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se


Dagligvarunytt avslöjade 15 mars att Matrebellerna tvingades att redovisa lägre jämförbar försäljning i februari – efter 135 månader i rad av oavbruten tillväxt sedan den formella starten ihop med Bergendahls

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev