Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Tydliga beskedet från Coop-föreningens egen lågpriskedja: ”2022 kommer bli ett superrekordår”

Publicerad: 1 november 2022, 08:37

Vd Tony Carlsson menar att ”vardagsgnetandet” är vägen till framgång i dagligvaruhandeln.

Foto: Simone Syversson / Monika Nilsson Lysell

Pekås ser just nu stora försäljningsökningar, och kämpar för att få ut tillräckliga volymer av kampanjvaror i de 15 butikerna. ”I början var vi lite överrumplade”, säger vd Tony Carlsson.

Ämnen i artikeln:

Coop VärmlandLågpris

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


Under det tredje kvartalet har Coop Värmlands lågpriskedja Pekås haft veckor där försäljningen varit 25 procent högre än samma period året innan. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev