Försäljning
Tydliga beskedet från Coop-föreningens egen lågpriskedja: ”2022 kommer bli ett superrekordår”
Publicerad: 1 november 2022, 08:37
Vd Tony Carlsson menar att ”vardagsgnetandet” är vägen till framgång i dagligvaruhandeln. Foto: Simone Syversson / Monika Nilsson Lysell
Pekås ser just nu stora försäljningsökningar, och kämpar för att få ut tillräckliga volymer av kampanjvaror i de 15 butikerna. ”I början var vi lite överrumplade”, säger vd Tony Carlsson.
Under det tredje kvartalet har Coop Värmlands lågpriskedja Pekås haft veckor där försäljningen varit 25 procent högre än samma period året innan.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.