Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Stora volymökningar på kampanjer – men allt är inte billigare: ”Det blir man lite förbannad på”

Publicerad: 5 oktober 2022, 13:47

Foto: Amanda Törner/Kalle Östgren

Kampanjer är fortsatt en het potatis inom dagligvaruhandeln. Kundernas jakt har inte gjort att antalet kampanjer ökar, men de bästa erbjudandena blir ännu bättre. ”Om du vill vägra inflation, börja använda dig av extrapriser”.

Ämnen i artikeln:

MatpriskollenExponeringPrisförändring

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


”Otroligt mycket mera”, så säger Matpriskollens om kundernas vilja att handla daligvaror till kampanjpris.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev