Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Så förklarar konkurrenterna Icas tapp: ”Vi lägger krut på utveckling”

Publicerad: 27 augusti 2021, 05:41

Klas Balkow, vd och koncernchef för Axfood, Fredrik Uhrbom, försäljnings- och marknadsdirektör på Coop Sverige, och Bella Goldman, varumärkes-, CSR- och kommunikationsdirektör hos Lidl Sverige.

Ica har en lägre tillväxttakt än index – och förklarar det med att koncernen drabbas hårdast av pandemin. Bakom Icas siffror ligger också offensiva konkurrenter. Här ger de sin syn på läget – och pekar ut sina framtida nyckelområden. ”Vi investerar kraftigt i bakomliggande led med en ny logistikplattform”, säger Axfoods vd Klas Balkow.


Ämnen i artikeln:

Ica GruppenAxfoodCoop SverigeLidl

Branschledaren tappar fart. Säljökningen i procent har varit lägre än index i 20 av 32 månader – och i sex av elva kvartal.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News