Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Rekord för Hemköp – nu avslöjar vd:n vägen framåt: ”Satsar på fysisk och digital handel”

Publicerad: 25 oktober 2021, 09:49

Hemköp och dess vd Simone Margulies tog marknadsandelar igen och signalerar fortsatt offensiv inom flera områden.

Foto: Stefan Nilsson

Hemköp har slagit branschens index två kvartal i rad. Men kedjans vd lovar fortsatt satsning – på bred front. ”Fokus är att stärka positionen ytterligare”, säger Simone Margulies i en intervju om fysiska butiker, e-handel, alla moderniserade butiker, ny måltidslösning och stora tillströmningen av medlemmar till Klubb Hemköp.


Ämnen i artikeln:

HemköpAxfood

Axfoods delårsrapport för juli-september visar att Hemköps försäljning steg med två procent jämfört med samma period 2020 och därmed har kedjan redovisat högre försäljningstillväxt än marknaden två kvartal i rad

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HemköpAxfood

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.