Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Ramadan allt viktigare högtid hos enskilda butiker – men kedjornas satsningar dröjer

Publicerad: 6 april 2022, 11:36

Ica Supermarket i Akalla är en av många butiker som väljer att lyfta fram produkter som är populära bland konsumenter som firar den muslimska högtiden ramadan.

Foto: Sören Andersson

Muslimernas fastemånad ramadan inleddes den 2 april och pågår i en månad. Högtiden gör ett allt större avtryck i dagligvaruhandeln – åtminstone på butiksnivå. Men kedjornas centrala satsningar dröjer, enligt Dagligvarunytts rundringning.


Ämnen i artikeln:

AxfoodTempoHemköpWillysIca SverigeLidlIca SupermarketCoop Sverige

Många av Sveriges muslimer fastar från gryning till solnedgång under ramadan. Men ramadan är också en mathögtid när man bryter fastan efter solnedgången, och firar stort när fastan avslutas. Detta

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.