Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Prisrusningen extra utmanande för Xtra: ”Viktigare för oss än för andra kedjor att ligga rätt”

Publicerad: 10 augusti 2022, 11:37

För att kunna ta upp kampen med Willys och Lidl behöver Xtra pricka rätt prisbild, säger Ola Andersson, affärschef.

Foto: Pressbilder

De stora och snabba prisförändringarna gör det trixigare för lågpriskedjan Xtra att tävla med andra kedjor. ”Vi har inte utrymme att ligga fel i pris”, säger Ola Andersson, affärschef.


Ämnen i artikeln:

Xtra

Det går bra nu, för lågpriskonceptet Xtra. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Xtra

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev