Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Prisrally – då växlar alla upp inom EMV: ”Vi har ett vinnande koncept”

Publicerad: 24 maj 2022, 12:38

EMV blir allt viktigare när prisklimatet hårdnar.

Foto: Pressbild

Med stigande inflation och prisökningar i sikte växlar konkurrenterna nu upp inom egna märkesvaror – men med mer än bara pris i fokus och leverantörerna i åtanke. ”Vi accepterar prishöjningar”, säger Susanna Liljeblad, EMV-chef på Ica Sverige.


Ämnen i artikeln:

LidlCoopIca SverigeAxfoodPrisförändring

Försäljningen av egna märkesvaror – eller EMV – växer stadigt inom dagligvaruhandeln, även om EMV som andel av branschens totala omsättning haltar efter internationella snitt.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev