Försäljning
Prisrally – då växlar alla upp inom EMV: ”Vi har ett vinnande koncept”
Publicerad: 24 maj 2022, 12:38
EMV blir allt viktigare när prisklimatet hårdnar. Foto: Pressbild
Med stigande inflation och prisökningar i sikte växlar konkurrenterna nu upp inom egna märkesvaror – men med mer än bara pris i fokus och leverantörerna i åtanke. ”Vi accepterar prishöjningar”, säger Susanna Liljeblad, EMV-chef på Ica Sverige.
Försäljningen av egna märkesvaror – eller EMV – växer stadigt inom dagligvaruhandeln, även om EMV som andel av branschens totala omsättning haltar efter internationella snitt.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.