Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Pandemin pressar tidskriftsförsäljningen – impulsvara på väg att vända blad

Publicerad: 2 juli 2021, 07:30

”Hälften av tidskriftsköparna handlar på impuls, den andra halvan vet exakt vad de vill ha”, säger Anders Lindholm, försäljningschef hos Tidsam.

Foto: Kalle Östgren

Pandemin sätter press på tidskriftsförsäljningen – och det är viktigare än någonsin att aktivera i kassalinjen och med samexponeringar. ”Jobba med tidskrifter som en färskvara”, säger Anders Lindholm, försäljningschef hos Tidsam.


Ämnen i artikeln:

Ica Maxi

Få kategorier speglar så direkt kundernas dagsform och intressen som tidskrifterna. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica Maxi

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News