Försäljning
Nytt nummer ute: Trendbrott för lågpris – och djupdykning i klipp
Publicerad: 1 september 2023, 07:29
Trendbrott för Lidl och Willys, ny plattform för klippvaror och Icas ekonomiska tapp i fjol. Läs om detta och mycket mer i senaste upplagan av Dagligvarunytt.
Willys och Lidl har gått starkt framåt de senaste månaderna men möter nu ett trendbrott, kan Dagligvarunytt berätta i samarbete med GFK Consumer Panel Services. Har kedjorna slutat växa? Läs mer här och här.
Klippvaror blir ett allt viktigare säljverktyg i takt med inflationen. Dagligvarunytt har djupdykt i fenomenet – och berättat om en ny plattform som ska förenkla hanteringen. Läs mer här och här.
Dessutom: Gränshandelns sommar var hetare än på flera år, Ica gick på en ekonomisk nitlott i fjol och handlaren Malin Bergman Malmros berättar om sin snirkliga väg till en egen butik.
Har du ingen prenumeration på Dagligvarunytt? Lugn, det fixar du här. Och här kan du som prenumerant läsa tidningen digitalt. Är du prenumerant och behöver ett inlogg kan du få hjälp här.