Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Nu väntar en ny tid för Ica – här är strategin bakom jättebudet

Publicerad: 11 november 2021, 10:14

Ica-handlarnas Förbunds ordförande Magnus Moberg (till vänster) och nya vd:n Göran Blomberg tar emot Dagligvarunytt i Solna och ger sin sin på jättebudet på Ica Gruppen.

Foto: Rebecka Rynefelt

Ica-handlarnas Förbund och AMF vill köpa Sveriges största detaljist. Här talar ledningen ut om strategiska synen på jättebudet – och en avnotering. ”Vi behöver kunna agera långsiktigt och vill slippa ta hänsyn till kvartalsrapporter”, säger förbundets ordförande Magnus Moberg i en stor intervju.


Ämnen i artikeln:

Ica GruppenIcahandlarnas Förbund

Dagligvarunytt berättade i en uppmärksammad artikel på nyhetssajten tisdag 26 oktober att Ica Gruppen skulle befinna sig i diskussioner om ett eventuellt uppköp eller ett samgående med annan aktör.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.