Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Minskad försäljning av dagligvaror förbättrade ÖoBs resultat

Publicerad: 5 juli 2021, 09:37

Magnus Carlsson, vd ÖoB.

Foto: Julia Forsberg

En vridning i försäljningsmixen mot mer specialvaror och mindre dagligvaror förbättrade ÖoBs resultat. Nu tror kedjan på lägre tillväxt, men ett fortsatt förbättrat resultat. ”Vi förväntar oss en fortsatt vridning av försäljningsmixen”, säger vd Magnus Carlsson.


Ämnen i artikeln:

Lågpris

När ÖoB summerar 2020 i sitt bokslut är det med en försäljning på 4,2 miljarder kronor. Det motsvarar en tillväxt på fyra procent från föregående år. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Lågpris

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News