Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Mer kupongkampanjer när hushållens köpkraft minskar: ”Kunden efterfrågar en bra deal”

Publicerad: 22 augusti 2022, 12:48

Clearons försäljningsdirektör Johnny Lönnberg.

Att livsmedelspriserna har gått upp kraftigt under året har inte ökat antalet kupongkampanjer i butik – än. ”Vi kan se tecken på en vändning i våra prognoser”, säger Clearons försäljningsdirektör Johnny Lönnberg.


Ämnen i artikeln:

Matpriser

Om man tittar på hur den ekonomiska utvecklingen i Sverige slagit mot hela livsmedelsbranschen under de senaste sex månader så har det exceptionella läget lett till mindre kupongkampanjer i butik

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Matpriser

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev