Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Mardrömsåret – så mycket har uppstickaren backat: ”Har varit extra straffade”

Publicerad: 27 oktober 2021, 11:21

Matrebellerna och dess talesperson Andreas Rosensparr har haft ett mardrömsår. Men efter restriktioner och IT-attack blickar kedjan framåt: ”Jag ser inga moln på vår himmel”, säger han.

Foto: Thomas Ohlén

Restriktioner – och en IT-attack som slog ut sju av butikerna. Matrebellerna har haft ett år som kan beskrivas som en mardröm. ”Men nu ser vi bara framåt”, säger handlaren och talespersonen Andreas Rosensparr.


Dagligvarunytt har som enda tidning redovisat Matrebellernas försäljning månad för månad sedan starten i november 2009 och fram till och med januari i år hade kedjan en makalös svit med

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.