Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Lidls kundklubb når en miljon användare – efter mindre än två år: ”Långt tidigare än beräknat”

Publicerad: 11 juli 2022, 05:55

Lågpriskedjan Lidl fortsätter att växa – så även kedjans kundklubb Lidl plus.

Foto: Johan Marklund

Dagligvarunytt har tidigare rapporterat om att Lidl Sverige växer i rekordfart. Nu har Lidls kundklubb, Lidl plus, nått en miljon medlemmar efter knappt två år. ”Ser fram emot att växa tillsammans med våra kunder”.

Ämnen i artikeln:

Lidl

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


I oktober 2020 lanserades appen Lidl plus, som ger kedjans medlemmar rabatter och erbjudanden på livsmedelsvaror.

Med appen kan medlemmarna spara upp till 400 kronor i månaden, jämfört med om man handlar till ordinarie pris.

– Tillsammans med önskemål från kunder har vi utvecklat flera funktioner i appen, något som vi vet är otroligt uppskattat av våra kunder. Vi vill att det ska vara fördelaktigt att handla hos oss, oavsett om man handlar ibland eller om man är en stamkund och vi strävar alltid efter att erbjuda högsta kvalitet till bästa pris för alla, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl, i ett pressmeddelande.

Appens framgång är ett faktum, då man nu nått över en miljon användare.

– Sedan lanseringen av Lidl Plus har vi överträffat många av våra mål och att vi nu passerat en miljon användare är en milstolpe för oss. Nu har vi dessutom uppnått en miljon användare långt tidigare än beräknat vilket är fantastiskt kul. 

– Vi vill rikta ett stort tack till våra lojala stamkunder och vi ser fram emot att fortsätta utveckla vår medlemsklubb och att växa tillsammans med våra kunder, säger Robert Stekovic.

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev