Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Försäljning

Lidls heta år – utklassade branschen ännu en gång

Publicerad: 2 September 2020, 08:42

Lidls vd Johan Augustsson kan se tillbaka på ett lyckat 2019. Tillväxten var tre gånger så hög som index.

Foto: Ellen Larsson/Lidl

Lidl hade nästan tre gånger så hög tillväxttakt som dagligvaruhandeln senaste räkenskapsåret. Men uppstickaren nöjer sig inte. – Jag ser gärna att vi växer ännu mer framöver, säger landschefen Johan Augustsson.


Ämnen i artikeln:

Lidl

GFK:s kartläggningar av hushållens inköp av dagligvaror har länge avslöjat att Lidl rekryterar flest kunder – och därför är Lidls framgång det brutna räkenskapsåret 2019/20 ingen överraskning för Icanyheters läsare.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Lidl

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.