Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Lidl krossar alla – har 80 procent egna märkesvaror: ”De andra behöver öka takten”

Publicerad: 11 april 2022, 08:26

”Sverige har lägst andel i hela Europa på EMV, snittet ligger på runt 40 procent”, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.

Foto: Nick Englund Mortensen, press

Största utbudet och en växande andel ekologiskt. Lidl går mot strömmen när det gäller egna märkesvaror. ”Det är kunderna som bestämmer”, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.


Med 80 procent egna märkesvaror leder Lidl Sverige lätt ”EMV-ligan” inom svensk dagligvaruhandel.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev