Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Försäljning

Lidl kan ta storslam under Retail Awards

Publicerad: 21 September 2020, 07:53

Kan vinna tre kategorier.

Foto: Linus Pettersson

Som nominerade i tre av 13 kategorier kan lågpriskedjan Lidl ta hem storslam på årets upplaga av Retail Awards. – Nomineringarna gör oss stolta, säger Lidls marknads- och kommunikationsdirektör Bella Goldman.


Ämnen i artikeln:

LidlLogistikSvensk Handel

I årets upplaga av Retail Awards, som arrangeras av Svensk Handel och Icanyheters systertidning Market, finns två dagligvaruaktörer med bland de nominerade företagen: Lidl och Willys. 

Lidl har, tillsammans med Synsam, flest nomineringar i årets upplaga. 

Bland 39 finalister i 13 olika kategorier har Lidl nått pallplatsen i tre kategorier: Årets arbetsgivare, Årets hållbara retailbolag och Årets logistiksatsning. 

”Stort erkännande”

– Tre nomineringar i prestigefyllda Retails Awards är ett stort erkännande av vårt arbete. Nomineringarna gör oss otroligt tacksamma och stolta, samtidigt som vi fylls med ännu mer energi att fortsätta utmana branschen, säger kedjans marknads- och kommunikationsdirektör Bella Goldman.

Lidl uppmärksammas för att ha flyttat fram positionerna på flera områden, med innovativa grepp inom exempelvis hållbarhet och logistik. 

– Lidl är i dag den snabbast växande utmanaren i den svenska livsmedelsbranschen. Vi gör saker annorlunda och går ofta vår egen väg, säger Bella Goldman. 

Dagligvarubranschen finns även representerad av Willys som är nominerade i kategorin Årets lojalitetsprogram. Marknadschefen Patrick Grabenbauer är stolt över finalplatsen i en bransch där många företag bjuder på hård konkurrens. 

Digital gala

– Stark marknadsföring påverkar affären, slutresultatet måste vara att kunderna gillar oss eller handlar mer hos oss. Marknadsföring som inte påverkar affären kan vara bra reklam, men det är inte bra marknadsföring, säger han. 

Retail Awards lyfter fram, belönar och hyllar framgångsrika företag, personer och satsningar i handeln.

Galan, där vinnarna utses, skulle ägt rum på Friends Arena den 11 maj, men på grund av coronapandemin sköts den upp och nu står det klart att årets vinnare koras digitalt för första gången. 

Den 21 september avslöjas vinnarna på en direktsändning på webben. 

De här företagen fightas om förstaplatsen

Årets arbetsgivare 

Lidl

Elgiganten

Jysk

Årets hållbara företag

Lidl

Apotea

Årstiderna Sverige 

 

Årets marknadsförare

Willys

Synsam 

Jula 

 

Årets logistiksatsning 

Jula 

Lidl

Netonnet

Ellen Larsson

Reporter

ellen.larsson@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

LidlLogistikSvensk Handel

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.