måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Jakob Josefsson är sedan den 1 november i fjol ny landschef för Lidl i Sverige. Han har arbetat inom kedjan sedan 2006.

Foto: Sören Andersson

Lidl-chefen om nya strategin – efter extrema tillväxten: ”Kan inte vinna med bara pris”

STOR INTERVJU. Lidl firar 20 år i Sverige och attraherar nya kunder i rekordfart. Nya landschefen Jakob Josefsson öppnar nu upp om succén – och avslöjar Lidls plan för fortsatt framgång.
Läs om:
✓ Mediehanteringen: "Inte försökt undvika"
✓ Tillväxten 2022
✓ Varumärkesrockaden
✓ Så tänker Lidl förvalta nya kunderna
✓ Etableringarna: "Letar lägen"
– Vår ambition är att ta fler andelar, säger han.

Publicerad: 15 mars 2023, 08:56

Isidor Beslic

isidor.beslic@bonniernews.se

2022 var ett exceptionellt bra år för Lidl i Sverige. Det står alldeles klart när Dagligvarunytt besöker huvudkontoret och Jakob Josefsson i ett snöigt Barkarby utanför Stockholm.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

LidlJakob JosefssonLågpris

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev