Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Leverantörerna laddar för fortsatt tillväxt: ”Vill ha mer av kakan”

Publicerad: 10 december 2021, 12:21

Kategorin funktionella drycker växer på alla breddar.

Foto: Linn Renmark

Kategorin funktionella drycker har haft en explosionsartad tillväxt i dagligvaruhandeln. Och försäljningen fortsätter uppåt, mycket drivet av leverantörernas höga innovationstempo. ”Det finns egentligen inget tak”, säger Jonas Pettersson, vd på Vitamin Well.


Ämnen i artikeln:

LivsmedelsföretagenLeverantörSvensk HandelSvensk Dagligvaruhandel

Dagligvarunytt har i flera tidigare artiklar granskat den snabbväxande kategorin funktionella drycker, som står för närmare en procent av den totala försäljningen inom dagligvaruhandeln.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.