Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Leverantören: ”Rätt placering i hyllan kan öka försäljningen med 4 000 procent”

Publicerad: 28 januari 2022, 12:40

Konsten att locka inbitna köttätare handlar om smaken och att göra det enkelt.

Foto: Pressbild

Smaken och placeringen betyder allt för att sälja mer vegomat i butiken. Med rätt plats i hyllan kan försäljningen öka med 4 000 procent. ”Det är köttätarna vi vill åt”, säger Julia Granung, produkt- och utvecklingschef på Peas of Heaven.

Ämnen i artikeln:

LivsmedelsföretagenLivsmedelsförsörjning

AR


I samband med att familjeföretaget Härryda Karlssons Chark fyllde 100 år 2018 breddades produktportföljen med en vegokorv baserad på ärtprotein.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev