Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Lågpris växlar upp kampanjer: ”Verkar vara en smart strategi”

Publicerad: 27 augusti 2020, 15:42

Traditionella butiker drog ner på kampanjtrycket, men lågpriskedjorna fortsatte att leverera reklamblad till konsumenternas brevlådor.

Foto: Gustaf Olsson

Icas kampanjtryck sjönk med 5,9 procent första halvåret och var det lägsta på många år.
Däremot växlade lågprisformaten upp.
– Strategin verkar klok med tanke på säljframgångarna, säger Matpriskollens vd Ulf Mazur.


Ämnen i artikeln:

LågprisMatpriskollenWillysIca SverigeCity GrossLidlNetto

Dagligvarunytt kan i samarbete med Matpriskollen berätta att dagligvaruhandelns samlade kampanjtryck var relativt oförändrat första halvåret i år jämfört med 2019.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev