Försäljning
Lågpris växlar upp kampanjer: ”Verkar vara en smart strategi”
Publicerad: 27 augusti 2020, 15:42
Traditionella butiker drog ner på kampanjtrycket, men lågpriskedjorna fortsatte att leverera reklamblad till konsumenternas brevlådor.
Foto: Gustaf Olsson
Icas kampanjtryck sjönk med 5,9 procent första halvåret och var det lägsta på många år.
Däremot växlade lågprisformaten upp.
– Strategin verkar klok med tanke på säljframgångarna, säger Matpriskollens vd Ulf Mazur.
Dagligvarunytt kan i samarbete med Matpriskollen berätta att dagligvaruhandelns samlade kampanjtryck var relativt oförändrat första halvåret i år jämfört med 2019.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.