torsdag21 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Kundernas nya favorit – kedjan har blivit lika het som Willys och Lidl

Publicerad: 30 augusti 2023, 07:14

Lidl och Willys har haft en enorm kundtillväxt i samband med den höga matprisinflationen. Men det finns fler aktörer som lockar fler köpare. ”Min butik har väldigt god kundtillströmning och även i övrigt en positiv utveckling”, säger handlaren Hans Roosmark om de siffror som Dagligvarunytt kan presentera i dag.

Foto: Monika Nilsson Lysell

Willys och Lidl har värvat överlägset flest hushåll senaste åren. Här är en annan och för många kanske oväntad kundmagnet. ”Prisskillnaden är inte alls så stor”, säger handlaren Hans Roosmark om framgången.

Ämnen i artikeln:

HemköpWillysLidlMatpriser

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se


Axfoods delårsrapporter visar att dagligvaruhandelns nästa största gruppering har slagit branschens försäljningsindex länge men det beror inte enbart på att priset ofta har blivit avgörande för ett växande antal konsumenter

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev