Försäljning
Kundernas nya favorit – kedjan har blivit lika het som Willys och Lidl
Publicerad: 30 augusti 2023, 07:14
Lidl och Willys har haft en enorm kundtillväxt i samband med den höga matprisinflationen. Men det finns fler aktörer som lockar fler köpare. ”Min butik har väldigt god kundtillströmning och även i övrigt en positiv utveckling”, säger handlaren Hans Roosmark om de siffror som Dagligvarunytt kan presentera i dag.
Foto: Monika Nilsson Lysell
Willys och Lidl har värvat överlägset flest hushåll senaste åren. Här är en annan och för många kanske oväntad kundmagnet. ”Prisskillnaden är inte alls så stor”, säger handlaren Hans Roosmark om framgången.
Axfoods delårsrapporter visar att dagligvaruhandelns nästa största gruppering har slagit branschens försäljningsindex länge men det beror inte enbart på att priset ofta har blivit avgörande för ett växande antal konsumenter
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.