Få hela storyn
Starta din prenumeration
Försäljning
Publicerad: 11 april 2022, 08:21
Bild 1/4
Ukrainakrisen, osäkerheten och inflationen har satt matpriserna i blixtbelysning. Och när priset blir viktigare för kunden blir de egna märkesvarorna ännu viktigare för dagligvaruhandeln. Läs om:
✓ Produktkategorierna som ökar sin EMV-andel.
✓ Därför spås EMV vända uppåt igen.
✓ Så stor andel av försäljningen är EMV hos de största kedjorna.
✓ Så resonerar EMV-cheferna på Ica, Axfood och Coop.
Under de senaste 25 åren har handelns egna märkesvaror, EMV, stadigt ökat både i värde och volym i den svenska dagligvaruhandeln.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.