Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Krig, oro och fattigare kunder – då väntar ny boom för EMV: ”Prisvärde blir allt viktigare nu”

Publicerad: 11 april 2022, 08:21

Bild 1/4  

Ukrainakrisen, osäkerheten och inflationen har satt matpriserna i blixtbelysning. Och när priset blir viktigare för kunden blir de egna märkesvarorna ännu viktigare för dagligvaruhandeln. Läs om:
✓ Produktkategorierna som ökar sin EMV-andel.
✓ Därför spås EMV vända uppåt igen.
✓ Så stor andel av försäljningen är EMV hos de största kedjorna.
✓ Så resonerar EMV-cheferna på Ica, Axfood och Coop.


Ämnen i artikeln:

Ica GruppenCoopAxfoodLidlProduktutvecklingSortimentUkrainakrisen

Under de senaste 25 åren har handelns egna märkesvaror, EMV, stadigt ökat både i värde och volym i den svenska dagligvaruhandeln.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev