Försäljning
Kraftig tillväxt för vego: ”Det bubblar av nya produkter”
Publicerad: 28 januari 2022, 12:15
Man måste inte vara vegetarian för att vilja äta vegetariskt. Foto: Julia Sjöberg
Marknaden för gröna proteiner fortsätter att växa med allt fler typer av produkter och utveckling av egna märkesvaror samtidigt som efterfrågan på svensk råvara ökar. ”Att äta vegetariskt har blivit mainstream”, säger Anna Ekström, nordisk försäljningschef på NielsenIQ.
Det var länge sedan vego var förknippat med torkade linser och bönor att blötlägga och koka själv. I dag har sortimentet breddats och blivit betydligt mer bekvämt.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.