Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Kedjornas kamp – kör med lockpriser på samma varor inför midsommar: ”Stentuff konkurrens”

Publicerad: 22 juni 2022, 11:09

Låga priser och kampanjer står på schemat när dagligvaruhandelns aktörer konkurrerar om midsommarkunderna.

Foto: Loke Westberg

Midsommarveckan är en viktig försäljningsvecka för dagligvaruhandeln och kedjorna satsar stort på marknadsföring som lockar kunder med midsommarmat till kampanjpriser. ”Det är stentuff konkurrens under midsommarveckan ”, säger Peter Kebrič, tf kommersiell direktör på Lidl Sverige.


Ämnen i artikeln:

Ica SverigeLidlHemköpTempo

Utan västerbottenpaj, sill, färskpotatis och jordgubbar – ingen midsommar. Just sådana säsongsbetonade varor lyfts fram i kampanjblad och på bästa annonsplats under midsommarveckan – dagligvaruhandelns fjärde största försäljningsperiod.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica SverigeLidlHemköpTempo

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev