Försäljning
Kedjornas kamp – kör med lockpriser på samma varor inför midsommar: ”Stentuff konkurrens”
Publicerad: 22 juni 2022, 11:09
Låga priser och kampanjer står på schemat när dagligvaruhandelns aktörer konkurrerar om midsommarkunderna.
Foto: Loke Westberg
Midsommarveckan är en viktig försäljningsvecka för dagligvaruhandeln och kedjorna satsar stort på marknadsföring som lockar kunder med midsommarmat till kampanjpriser. ”Det är stentuff konkurrens under midsommarveckan ”, säger Peter Kebrič, tf kommersiell direktör på Lidl Sverige.
Utan västerbottenpaj, sill, färskpotatis och jordgubbar – ingen midsommar. Just sådana säsongsbetonade varor lyfts fram i kampanjblad och på bästa annonsplats under midsommarveckan – dagligvaruhandelns fjärde största försäljningsperiod.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.