Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Jakten på färdiga måltidslösningar har bara börjat

Publicerad: 18 juni 2021, 07:55

Fler färdiga, kreativa och tidsbesparande måltidslösningar är framtiden – även efter pandemin.

Foto: Agneta Renmark

Många livsmedelsbutiker har storsatsat på färdigmat och utvecklat ett helt nytt sortiment under det senaste året. ”Bekväma måltidslösningar är det nya normala”, säger retailexperten Richard Kylberg på designbyrån Blink.


Ämnen i artikeln:

Svensk HandelSvensk DagligvaruhandelAxfoodCoop Butiker och StormarknaderCoopCoop SverigeWillysHemköpIca NäraIca KvantumIca MaxiIca SverigeLidlBergendahlsCity Gross

Under pandemin har stora delar av restaurangsektorn mer eller mindre flyttat över till dagligvaruhandeln. Men hur går det med alla kreativa och färdiga måltidslösningar när kroglivet återgår till ett normalläge?

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News