måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Martina Dahl, butikschef Ica Nära Älvsjö. Martin Ekgrund, som driver Ica Maxi Högsbo i Göteborg och Joakim Bohman, chef för butik och försäljning, på Ica Sverige Foto: Ica Nära Älvsjö. Ica. Jessica Gow/TT.

Icas motdrag – när Willys, Lidl och Xtra slukar priskänsliga kunder: ”Vi har rätt instrument”

Att Ica-butikerna inte har rekryterat fler kunder under sommarmånaderna, medan lågprisaktörerna flyttat fram sina positioner ställer nya krav på Icas organisation. Men det finns flera motdrag – och taggade medarbetare.
Läs om:
✓ Det lokala samarbetet som har vässat Ica Sveriges arbete.
✓ Det skärpta kampanjfokuset.
✓ Butikernas strategier för att möta konkurrensen lokalt.
– Vi kör på i stället för att bromsa, säger Marcus Åsberg, delägare till Ica Supermarket i Bromma.

Publicerad: 29 september 2022, 09:27

Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se

Att renodlade lågprisaktörer som Lidl och Willys, men även Coop genom Xtra, flyttar fram sina positioner är ganska väntat när priset blir viktigare för kunden. Ica-butikerna lockade däremot inga nya

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica SverigeIca KvantumIca MaxiIca SupermarketIca NäraIca GruppenMatpriserLågpris

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev