Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Icas facit – så mycket genererade Rosa Bandet-kampanjen i år: ”Stor generositet”

Publicerad: 4 november 2022, 06:43

Ica Sveriges vd Eric Lundberg är oerhört tacksam över engagemanget kring Rosa Bandet-kampanjen, både från butiker och kunder.

Foto: Pressbild

Ica samlade in 43 miljoner kronor till Rosa Bandet under oktober månad. ”Många har det tufft ekonomiskt just nu men trots det så visar kunderna stor generositet”, säger Ica Sveriges vd Eric Lundberg.

Ämnen i artikeln:

Ica Sverige

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


43 miljoner samlade Ica tillsammans med butikerna in till Rosa Bandet-kampanjen i oktober. Kampanjen går ut på att samla in pengar till cancerfoskningen och i år var 19:e året i rad som den genomfördes. 

– Jag känner mig så oerhört tacksam över det engagemang som Ica-butikerna och deras kunder visat i samband med årets Rosa Bandet-kampanj. Många har det tufft ekonomiskt just nu men trots det så visar kunderna stor generositet även i år, säger Eric Lundberg i en kommentar. 

Utvalda produkter har valts ut i kampanjen. Från 50 öre och upp till tio kronor av intäkten för varje såld produkt har gått till Cancerfonden. 

LÄS OCKSÅ: Deras engagemang sticker ut under Icas rosa månad: ”Människor i min närhet som drabbats”

Även Apotek Hjärtat, som är en del av Ica Gruppen, deltog i kampanjen. Apotekskedjan samlade in elva minjoner kronor. 

– Jag känner mig både stolt och glad för det otroliga engagemang som våra kunder och medarbetare har visat under rosa oktober, säger vd Monika Magnusson. 

Sedan Ica Gruppen började att engagera sig i Rosa Bandet-kampanjen 2003 har den nu samlat in över 500 miljoner kronor till cancerforskningen. 

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev