Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Icas bidrag till EM-festen – en särskild fotbollspasta: ”Hoppas samla in medel till föreningar”

Publicerad: 6 juli 2022, 12:11

Peter Hägg, chef för varumärkesengagemang och samarbeten hos Ica Sverige

Foto: Pressbild

Det är dags för fotbollsfest. Ica är med på bollen och kör en kampanj. Bland annat lanseras en särskild fotbollspasta där delar av försäljningen går till ett av Svenska fotbollsförbundets jämställdhetsprojekt. ”Vi tror på fotbollen som en enande kraft”, säger Peter Hägg på Ica Sverige.


Ämnen i artikeln:

Ica Sverige

I dag inleds fobolls-EM i England. Det svenska damlandslaget är favorittippat och runt om i Sverige laddas det för fotbollsfest. 

I samband med det kör Ica en särskild kampanj. Bland annat lanseras en särskild fotbollspasta. 

– Vi har ett 60-tal varor i fotbollskostym under mästerskapet. Främst varor som lämpar sig för fotbollsfesten, i en mix av egna märkesvaror och leverantörsvarumärken. Fotbollspastan är en nyhet som vi hoppas ska samla in medel till föreningar som jobbar för en mer öppen fotboll. Det unika med pastan är att när man tittar lite närmare så ser man att formerna liknar fotbollar och fotbollsskor, säger Peter Hägg, chef för varumärkesengagemang och samarbeten hos Ica Sverige. 

En del av försäljningen går till Svenska fotbollsförbundets projekt Alla är olika, olika är bra, ett initiativ för jämställdhet, jämlikhet och inkludering. 

– Vi tror på fotbollen som en enande kraft i samhället och därför samarbetar Sveriges ICA-handlare med över 2000 fotbollsföreningar. Det vill vi såklart berätta under kampanjen. Vi vill samtidigt också samla in medel för att fortsättningsvis kunna stötta fler föreningar som har en vilja att satsa på extraordinära aktiviteter som inkluderar fler barn och ungdomar inom fotbollen, säger Peter Hägg. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Ica Sverige

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev