söndag28 maj

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Joakim Bohman är sedan 1 mars Ica Sveriges första försäljnings- och marknadsdirektör. Nu avslöjar han i en stor och delvis personlig intervju om uppdraget att komma ifatt konkurrenterna. ”Vi har en stark och tydlig plan.”

Foto: Sören Andersson

Ica-toppens besked – om bakslagen, lågpris och kravet på handlarna: ”Ständig dialog”

Ica har aldrig varit så pressat – av konkurrenter och kunder. Nya toppdirektören är ändå optimistisk. Här berättar Joakim Bohman hur branschettan ska bli vinnare igen.
Läs om:
✓ Besvärliga tappet till största utmanaren – i 16 av 18 kvartal.
✓ Hushållens dom: ”Upplevs som dyrare än vad vi är.”
✓ Tydliga beskedet om Icas satsning på lågpris.
✓ Lärdomarna från hemelektronik: ”Riktigt bra skola.”
✓ Mäktiga positionen i handeln – och platsen på topplistan.
✓ Petningen från fruns butik: ”Aldrig gett någon förklaring.”

Publicerad: 23 maj 2023, 06:20

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se

Dagligvarubutikerna och deras kunder började uppleva stigande priser redan hösten 2021 och när Ryssland invaderade Ukraina i februari 2022 innebar det startskottet för en matprisinflation som har nått smått osannolika

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica SverigeJoakim BohmanMatpriser

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev