Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Ica Gruppens omvalda ordförande Claes-Göran Sylvén driver Ica Kvantum Flygfyren i Norrtälje. I dag ger han i en exklusiv intervju sin syn på Coops nya lågpriskoncept Xtra och Icas planer.

Foto: Anders Sjöberg/Norrtelje Tidning

Ica-toppen om Xtra – och om egen lågpriskedja: ”Pris har större betydelse”

Axfood har haft stora framgångar med Willys, Lidl växer kraftigt varje år och snart rullar Coop ut nya lågpriskonceptet Xtra. Satsningarna är inte överraskande eftersom nära en tredjedel av hushållen är starkt prismedvetna.
Läs om:
✓ Prisets ökade betydelse för konsumenterna
✓ Ica-handlares syn på egen lågpriskedja
✓ Ökade fokuset på pris i de fyra Ica-profilerna
✓ Ica-ordföranden om ”polariserade samhället”
– Pris har större betydelse eftersom det är tuffare för en stor del, säger Claes-Göran Sylvén.

Publicerad: 7 februari 2022, 09:06

Thomas Ohlén

Reporter

thomas.ohlen@bonniernews.se

Willys och Willys Hemma har redovisat extremt stark försäljningsutveckling och växt med med drygt 34 procent 2016-2020 – och för drygt en vecka sedan avslöjade Dagligvarunytt att Coop siktar på

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica GruppenIca SverigeCoopHemköpWillys

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev