Försäljning
Ica styr om kommunikationen: ”Måste bli mer snabbfotade”
Publicerad: 28 oktober 2022, 10:47
Läskigt låga priser. Ica-reklamen har ett tydligt lågprisbudskap vecka 43, 2022. För Dagligvarunytt berättar marknadsdirektören Josefin Lundmark om hur Ica ska bli mer snabbfotade.
Ica ska möta den allt tuffare priskonkurrensen med ökad snabbhet och fokus på prisvärdhet i kommunikationen. Det berättar Josefin Lundmark, marknadsdirektör för Ica Sverige, i en intervju med Dagligvarunytt. ”Vi skruvar och utvärderar”, säger hon.
Det är ingen tvekan om att Ica just nu ser över innehållet i sina kampanjer och styr om kommunikationen mer mot pris och prisvärdhet för att möta konkurrensen från lågpriskedjorna.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.