Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Hushållen jagar lägre pris – då exploderar Xtra: ”Behövde möta efterfrågan”

Publicerad: 19 oktober 2022, 07:11

Coop och EVM-chefen Fredrik Zenk har utökat sortimentet av Xtra-produkter. Försäljningsframgången för de egna varumärkena är särskilt stor i Xtra-butikerna.

Coops egna varumärken är vinnare när hushållen jagar lägre priser. Xtra lyfter efter lanseringen av lågpriskedjan med samma namn. ”Kunderna vill handla billiga och bra varor”, säger EVM-chefen Fredrik Zenk.

Ämnen i artikeln:

CoopXtra

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se


Dagligvarunytt avslöjade i slutet av januari i år att Coop skulle rulla ut lågprisformatet Xtra till cirka 70 platser i Sverige och satsningen har fått försäljningen av egna varumärket Xtra att skjuta i höjden. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev