Försäljning
Hushållen jagar lägre pris – då exploderar Xtra: ”Behövde möta efterfrågan”
Publicerad: 19 oktober 2022, 07:11
Coop och EVM-chefen Fredrik Zenk har utökat sortimentet av Xtra-produkter. Försäljningsframgången för de egna varumärkena är särskilt stor i Xtra-butikerna.
Coops egna varumärken är vinnare när hushållen jagar lägre priser. Xtra lyfter efter lanseringen av lågpriskedjan med samma namn. ”Kunderna vill handla billiga och bra varor”, säger EVM-chefen Fredrik Zenk.
Ämnen i artikeln:
CoopVill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.