söndag4 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Höga priser sätter extra press på kundmötet: ”Våga kliva fram igen”

Publicerad: 10 maj 2023, 12:21

Tony Holmberg, Mikaela Eidebo och Emil Bergkvist.

Veckans fråga till butiksföreträdare tar tempen på hur plexiglas och avstånd under pandemin påverkat personalen. Dagligvarunytt frågade: Behöver dagligvaruhandeln snäppa upp kundmötet nu när vi lagt pandemin bakom oss?


Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


Tony Holmberg, handlare, Ica Nära Berghem, Umeå:
– Det finns fortfarande lite restriktiv hållning från både kunder och butiker och jag tror att man generellt måste våga kliva fram igen, och mer aktivt se och hälsa på kunder.

LÄS OCKSÅ: Ny forskning: Satsa på personalens kompetens – för ökad lönsamhet

Mikaela Eidebo, butikschef, Willys Flemingsberg:
– Det är klart att många tappade en del när vi skulle hålla avstånd, men nu upplever jag både när jag är i andra butiker och på Willys att man hälsar. Sedan är kundmötet ändå något man behöver jobba med på daglig basis. Och det har vi bra material för i Willys.

Emil Bergkvist, butikschef, Hemköp Cityhallen, Nyköping:
– Ja, absolut. Kundmötet är alltid viktigt och nu med en högre prisbild är det viktigare än någonsin.

LÄS OCKSÅ: Så blev butiken bäst på att uppmärksamma kunderna: ”Kan inte konkurrera med lägst pris”

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev