Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Här är Matrebellernas nya partner – efter Bergendahls: ”Ska hjälpa entreprenörerna att växa”

Publicerad: 27 april 2022, 07:22

Matrebellerna offentliggjordes i Hässleholm 27 augusti 2009 när Vi-handlare startade kedjan ihop med Bergendahls. Thomas Biverstedt (till vänster) var i många år talesperson och skakade hand med familjeföretagets tidigare ordförande Spiros Mylonopoulos. Nu har Matrebellerna klart med en ny samarbetspartner.

Foto: Lars Welin

Matrebellerna har förlorat sin partner Bergendahls Food. Nu är det klart vem handlarna ska samarbeta med i stället. Dagligvarunytt kan i dag berätta om hur upplägget ser ut.


Ämnen i artikeln:

HemköpAxfood

Dagligvarunytt avslöjade i mitten av februari att Matrebellerna kunde bli en del av Hemköp efter Axfoods uppmärksammade köp av familjeägda grossisten Bergendahls Food i oktober 2021. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HemköpAxfood

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev