Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Här är förklaringen till dagligvaruhandelns säljökning: ”Mött hushållens höga efterfrågan”

Publicerad: 10 februari 2022, 12:30

Fredrika Tauberman gör i ordning en kunds beställning på Ica Maxi Erikslund i Västerås.

Foto: Thomas Ohlén

Dagligvaruhandeln lyckades växa 2021 – trots tuffa jämförelsetal. Nya siffror visar att en försäljningskanal stack ut rejält. ”Aktörerna har växlat upp sin kapacitet”, säger bransch-vd:n Karin Brynell.


Ämnen i artikeln:

AxfoodBergendahlsCity GrossCoopHemköpIca GruppenIca SverigeIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLinas matkasseMathemMat.seTempoWillys

Coronautbrottet, historisk bunkring och näst intill näringsförbud för restauranger stora delar av 2020 innebar att dagligvaruhandeln växte med rekordhöga 7,6 procent det året.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev