Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Här är ettan hos Axfood – slog de två stora kedjorna: ”Vi vinner många kunder”

Publicerad: 26 april 2021, 11:44

Tempos jämförbara försäljning lyfte kraftigt första kvartalet – bland annat tack vare prisade handlarna Cecilia och Peter Hammarsten i Hallstavik.

Willys och Hemköp är Axfoods största och mest kända kedjor. Men ett annat butiksvarumärke var klart hetare första kvartalet. ”Vi vinner många kunder”, säger handlaren Peter Hammarsten.


Ämnen i artikeln:

TempoHemköpWillysAxfood

Dagligvarunytt kan i dag berätta att Tempo hade den överlägset främsta tillväxttakten av Axfoods dagligvaruformat årets inledande tre månader.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

TempoHemköpWillysAxfood

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News