måndag25 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Joakim Bohman är sedan 1 mars Ica Sveriges första försäljnings- och marknadsdirektör. Nu avslöjar han i en stor och delvis personlig intervju om uppdraget att komma ifatt konkurrenterna. ”Vi har en stark och tydlig plan.”

Foto: Sören Andersson

Hans uppdrag – göra Ica till en vinnare igen: ”Vi upplevs som dyrare än vad vi är”

Ica har aldrig varit så pressat – av konkurrenter och kunder. Nya toppdirektören är ändå optimistisk. Här berättar Joakim Bohman hur branschettan ska bli vinnare igen.
Läs om:
✓ Besvärliga tappet till största utmanaren – i 16 av 18 kvartal.
✓ Hushållens dom: ”Upplevs som dyrare än vad vi är.”
✓ Tydliga beskedet om Icas satsning på lågpris.
✓ Lärdomarna från hemelektronik: ”Riktigt bra skola.”
✓ Mäktiga positionen i handeln – och platsen på topplistan.
✓ Petningen från fruns butik: ”Aldrig gett någon förklaring.”

Publicerad: 23 maj 2023, 06:20

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se

Dagligvarubutikerna och deras kunder började uppleva stigande priser redan hösten 2021 och när Ryssland invaderade Ukraina i februari 2022 innebar det startskottet för en matprisinflation som har nått smått osannolika

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica SverigeJoakim BohmanMatpriser

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev