Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Handlare från olika profiler och skilda delar av Sverige tycker till om Icas viktigaste utmaningar just nu. Från vänster: Richard Singbrant, John Curovac, Martin Ekgrund, Viktor Rönn, Lia Tsalidou, Kent Almkvist, Rikard Ohlin och Mats Larsson.

Foto: Bildmontage: Tom Fägrell.

Handlarna om Icas utmaningar: Tydlighet, rätt inköpsvägar och risk för att bli ”mätta”

Att vara störst kan vara tufft när konkurrensen skruvas åt – och Ica-modellen riskerar att bromsa utrullningen av e-handeln. Här ger en rad handlare sin syn på Icas största utmaningar. ”Vi handlare har en enorm framtidstro och kraft i vårt agerande på marknaden. Men då måste vi också få rätt förutsättningar”, säger Martin Ekgrund, handlare på Ica Maxi Högsbo i Göteborg.

Publicerad: 23 augusti 2021, 11:34

Kalle Östgren

Reporter

kalle.ostgren@bbm.bonnier.se

Agneta Renmark

Reporter

agneta.renmark@bonniernews.se

Det faktum att Ica tappar fart både bekymrar och sporrar handlarna själva. Det visar en rundringning som Dagligvarunytt har gjort.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Icahandlarnas FörbundIca SupermarketIca GruppenIca KvantumIca NäraIca MaxiIca Sverige

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.