Jakob Josefsson är sedan den 1 november i fjol ny landschef för Lidl i Sverige. Han har arbetat inom kedjan sedan 2006.
Foto: Sören Andersson
Han är Lidls högsta chef i Sverige: “ Vår ambition är att ta fler marknadsandelar”
STOR INTERVJU. Lidl firar 20 år i Sverige och attraherar nya kunder i rekordfart. Nya landschefen Jakob Josefsson öppnar nu upp om succén – och avslöjar Lidls plan för fortsatt framgång. Läs om:✓ Mediehanteringen: "Inte försökt undvika"✓ Tillväxten 2022✓ Varumärkesrockaden✓ Så tänker Lidl förvalta nya kunderna✓ Etableringarna: "Letar lägen"– Vår ambition är att ta fler andelar, säger han.
Isidor Beslic
2022 var ett exceptionellt bra år för Lidl i Sverige. Det står alldeles klart när Dagligvarunytt besöker huvudkontoret och Jakob Josefsson i ett snöigt Barkarby utanför Stockholm.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.