onsdag27 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Jakob Josefsson är sedan den 1 november i fjol ny landschef för Lidl i Sverige. Han har arbetat inom kedjan sedan 2006.

Foto: Sören Andersson

Han är Lidls högsta chef i Sverige: “ Vår ambition är att ta fler marknadsandelar”

STOR INTERVJU. Lidl firar 20 år i Sverige och attraherar nya kunder i rekordfart. Nya landschefen Jakob Josefsson öppnar nu upp om succén – och avslöjar Lidls plan för fortsatt framgång. Läs om:✓ Mediehanteringen: "Inte försökt undvika"✓ Tillväxten 2022✓ Varumärkesrockaden✓ Så tänker Lidl förvalta nya kunderna✓ Etableringarna: "Letar lägen"– Vår ambition är att ta fler andelar, säger han.

Publicerad: 15 mars 2023, 08:56

Isidor Beslic

isidor.beslic@bonniernews.se

2022 var ett exceptionellt bra år för Lidl i Sverige. Det står alldeles klart när Dagligvarunytt besöker huvudkontoret och Jakob Josefsson i ett snöigt Barkarby utanför Stockholm.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

LidlJakob JosefssonLågpris

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev