Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Hajpade drycker goda för miljarder: ”Kategorin har exploderat”

Publicerad: 7 december 2021, 08:30

Försäljningsutvecklingen för funktionella drycker har varit raketartad. Under förra året omsatte kategorin funktionella drycker hisnande 2,8 miljarder kronor bara i dagligvaruhandeln, enligt siffror från Nielsen IQ.

Foto: Linn Renmark

Hajpad högmarginalsprodukt, smart marknadsförd och snyggt förpackad. Energidryck, sportdryck och andra funktionella drycker är ett snabbväxande segment som omsätter drygt tre miljarder kronor i den svenska dagligvaruhandeln.


Ämnen i artikeln:

Svensk DagligvaruhandelSvensk HandelIca SupermarketIca GruppenIca KvantumIca SverigeCoop Butiker och StormarknaderCoop SverigeLivsmedelsföretagenAxfoodHemköpWillysCity GrossBergendahlsLidlIca NäraIca Maxi

Det räcker att kliva på vilket allmänt färdmedel som helst, passera en skolgård eller besöka valfri träningslokal – eller varför inte slänga en snabb kik i det egna personalrummet?

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev