Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Försäljning

Fyra experter: Därför ändrar inte pandemin våra köpmönster för alltid

Publicerad: 23 april 2021, 07:58

Pandemin har förändrat svenskarnas köpmönster, med en rekordsnabb överflyttning till nätet.

Foto: peterschreiber.media

Pandemin styr om köpmönstren, men vad blir bestående? Mindre än många tror, menar fyra handelsprofiler:
• Det påverkar vårt köpbeteende.
• Skälet till att mycket ”studsar tillbaka”.
• Därför kopplar konsumenten in autopiloten.
• Faktorn som gör bemötandet viktigare än någonsin.


Ämnen i artikeln:

Corona

Under lång tid har konsumenterna visat att de vill ha hälsosam mat, mer lågpris och bekväma inköp. Pandemin, med restriktioner och distansering, har gett förändringstakten en turbo-kick. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Corona

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News